História značky Onitsuka Tiger

PRODUKTY   MODELY

Aká je história značky Onitsuka Tiger? Prvým produktom tejto značky bola basketbalová topánka, ktorá pripomínala skôr slamový sandál. Tieto topánky bohužiaľ neprerazili, Onitsuka bol nútený prerobiť design topánok. V roku 1952 vytvoril efektívnejšie topánky, ktoré sa čoskoro stali populárny v celom Japonsku. Onitsuka Tiger v roku 1953 začína spolupracovať s maratónskym bežcom Toru Terasawa s cieľom vyvinúť bežecké topánky, ktoré by zabránili bežcom na dlhé vzdialenosti tvorbe pľuzgierov. V roku 1958 si tento typ obul tiež bežec na krátku vzdialenosť Oliver Skilton, kedy získal bronz v kontinentálnych európskych hrách.

V roku 1955 spoločnosť rozšírila svoje podnikanie na 500 športových obchodov po celom Japonsku. V roku 1959 značka uviedla na trh Magic Runner s vylepšenou technológiou vetrania, aby sa zabránilo tvorbe pľuzgierov, pre lepšie pohodlie. Onitsuka Tiger Co. Ltd a Philip Knight spolu s Billom Bowermanom dohodli v Japonsku obchod, pretože vedeli, že ich produkty majú miesto na trhu aj v USA. V roku 1963 dostal Knight svoju prvú zásielku topánok Tiger a neskôr spolu s Bowermanom investovali po 500 $ na vytvorenie Blue Ribbon Sports (neskôr známeho ako Nike, Inc.), ktorý sa následne s výrobou osamostatňuje.

V 70. rokoch spoločnosť Onitsuka Tiger vybavuje basketbalistov. V roku 1977 boli všetky športové značky Onitsuka Tiger spoločnosti zlúčené do jednej značky Asics . Značka bola opäť samostatne uvedená na trh v roku 2002, vďaka novému trendu retro tenisiek. V roku 2003 Uma Thurman vo filme Kill Bill mala na sebe žlté tenisky Onitsuka s čiernymi pruhmi spolu s populárnym žltým outfitom. Do roku 2007 značka otvorila 23 samostatných obchodov.

V roku 2008 predstavila spoločnosť Onitsuka Tiger prémiovú sériu Nippon Made. V roku 2009 k oslave 60. výročia, predstavila spoločnosť Onitsuka Tiger svoju knihu o ich histórii: Vyrobené z Japonska. V roku 2015 sa spoločnosť Onitsuka Tiger spojila s americkou dizajnovou spoločnosťou Bait a vytvorili Bruce Lee kolekciu topánok. V roku 2017 vzrástol predaj značky o 20% na 31,9 miliárd jenov.

Od založenia spoločnosti Onitsuka Tiger v roku 1949 boli vytvorené topánky pre rôzne športy: futbal, beh, bojové umenia, basketbal, roztlieskanie, volejbal, cross-training, atletiku, wrestling, golf, kriket, šerm a tenis. Najznámejším modelom topánok Onitsuka Tiger sú Mexico 66 Line. Ten bol prvýkrát predstavený na Olympic trial k letným Olympijským hrám v Mexico City.