História značky Jack Wolfskin

PRODUKTY   MODELY   TECHNOLÓGIA

Aká je celá história značky Jack Wolfskin? Túto značku založil v roku 1981 Ulrich Dausein v Nemecku. Ulrich Dausein bol ako mladý skautom a miloval dobrodružstvo. Počas štúdia na univerzite vo Frankfurte predával po škole na blšom trhu na frankfurtskom moste Eisernen Steg palestínske šatky. Akonáhle si našetril približne 6 000 $ začal predávať stany, bundy a spacáky vo svojom byte, kde mal aj spolubývajúcich. Túto neoficiálnu "predajňu" inzeroval v univerzitnej tlačiarni.

Na základe svojich úspechov s predajom si otvoril predajňu SINE. Bol to jeden z prvých outdoorových obchodov vo vtedajšom západnom Nemecku. Ponúkal outdoorové oblečenie a vybavenie dovážané prevažne z Ameriky a Tajvanu, ktoré v tom čase bolo ťažké zohnať. Na konci 70. rokov bol outdoor iba v plienkach. To znamenalo, že na trhu bol veľmi obmedzený výber vybavenia pre tento šport. Dausien sa snažil rozširovať ponuku sortimentu: "Ponúkame lacné vybavenie pre turistov aj expedičné vybavenie pre znalcov Himalájí" napísal v inzeráte v roku '79.

V roku 1980 si dal pauzu od podnikania a vydal sa na dobrodružnú cestu do Yukonu na severozápade Kanady. Raz v noci pri táborovom ohni s priateľmi niekde v diaľke začul vytie svorky vlkov. Tento prenikavý zvuk ho vytrhol z myšlienok a začal si predstavovať vlka, ako sliedi snehom a má len srsť, aby ho udržala v teple. Srsť, pomyslel si Dausien, bola jeho dokonalou ochranou pred okolitými živlami. Bolo to zjavenie a Dausien mal víziu značky, ktorú zrealizuje. Odtiaľ prišiel názov brandu "Wolfskin" - a "Jack"? Miesto, kam vtedy putovali, bolo miesto, kde americký novinár Jack London našiel inšpiráciu pre svoj slávny román Volanie divočiny.

S touto víziou, ktorá ho z nenadania stretla v divočine sa Dausien vrátil zo svojej cesty plný energie a založil značku Jack Wolfskin. Spočiatku bola značka predávaná iba spoločnosťou SINE, ale onedlho lemovala regály obchodov po celom západnom Nemecku. Jeho hlavným cieľom bol výkon jeho produktov, a tak ich vložil do rúk tým, ktorí vykonávali najnáročnejšie aktivity v najextrémnejších klimatických podmienkach. Horolezec Mischa Saleki bol jedným z jeho prvých testerov, ktorého Dausien podporoval na himalájskych expedíciách výmenou za jeho odborné znalosti. Nemecký šampión v závodoch psích záprahov Aleksander Lwow bol ďalší.

Tieto spoločné snahy vyústili do prvej veľkej technologickej inovácie. Vznikla tak z načka vysoko kvalitného vybavenia pre život v prírode. Ďalším motívom po Dausienovej posadnutosti výkonom odevu bola jeho starosť o životné prostredie. Chcel zachovávať čo najmenší vplyv na planétu od prvého dňa. Počas nasledujúcich 10 rokov sa značka ďalej rozširovala a získavala reputáciu na medzinárodnej úrovni, jej logo s potlačou labky je dôveryhodným znakom kvality nemeckého inžinierstva. Jack Wolfskin má so sebou viac ako 40 rokov skúseností, od jediného obchodu vo Frankfurte po viac ako 500 obchodov po celom svete. Dausien, muž, ktorý to všetko začal, už dávno odišiel, ale presvedčenie, ktoré zastával, dokázalo preniknúť dostatočne hlboko do spoločnosti, aby riadilo jej konanie aj dodnes.

Značku charakterizujú tri piliere - výkon, dostupnosť a konštantná ochrana životného prostredia. V súčasnosti Jack Wolfskin patrí medzi popredných výrobcov outdoorového vybavenia na celosvetovom trhu so sídlom v nemeckom Indsteine v regióne Taunus.